Thursday, January 22, 2015

Cold































AAMUPALA SWEETIE 





Tänään on ihan pirun kylmä päivä.
Sellanen, ettei paljo tekis mieli pistää nenänpäätäänkään ovenraosta ulos.

Mäkin olin päivän aika tukevasti sisätiloissa, mutta menossa kyllä koko ajan.

Kampaajasisko otti mut työvuoron ekaksi asiakkaaksi, ja hiukset sai taas vaihteeksi ihan kivan, hopeisemman sävyn.

Tukka on yhtä kylmä kuin tää talvi, ainakin kukaan ei tuu epäilemään mistä maailmankolkasta oon Portugaliin eksynyt, hah.

Taisin myös hiukan eksyä vaatekauppoihin, huups...
Ihan uskomatonta, mä päätin jo aikoja sitten etten todellakaan oo ostamassa mitään tavaraa nyt kun oon kerran lähdössä vaihtoon. Oli kova työ myydä vanhoja kirppiksellä, ja kivempihan se on lähteä kevyen matkalaukun kanssa reissuun. Enkä mä mitään tarvitsekaan jne jne.

Ja - luonnollisesti - kun jotain kieltää niin kahta kauheampi himo iskee. En ole ikinä ollut mikään hirveä materialisti, mutta siis tsiisus tätä himoa nyt. Joo moro vaan, tän päivän jälkeen taitaa taas olla se tilanne, etten pystykään ylpeänä kertoa mun koko vaatekaapin mahtuvan matkalaukulliseen. Mä kun olin jo NIIN toivonut ettei mun huomenna tarvisi ähkiä pakkaamisen kanssa, olisin vaan reilusti tyhjentänyt hyllyt siihen yhteen laukkuun.

Kävin myös salilla, oon ihan lapsellisen tyytyväinen siihen, miten ahkerasti oon vinguttanut tätä kahden viikon salikorttia nyt Kokkolassa. Mielialakin on kyllä sen mukainen, mulla on joka päivä ihan hiton hyvä olla. Päätin jo aikoja sitten, että ensimmäinen asia, jonka Aveirossa tutkin, on liikuntamahdollisuudet. Onneksi se kaupunki on (kuulemma) niin lättänä, ettei juoksemisenkaan luulisi olevan mahdotonta. Hahahaa ois kyllä ihan parasta!

Morotin myös kaveria kahvin merkeissä, Kokkolaan oli avattu joku uusi kahvila, joka oli kyllä ihan uskomattoman nätti ja hinta-laatusuhteeltaan erinomainen. En voi sanoa kuin TERVETULOA, Kokkolassa ei todellakaan ole ollut liikaa kahvilatarjontaa. Plus kolmen euron latte, kysynpä vaan et mistä saa Helsingissä laten kolmella eurolla, häh?? Tuplaespresso oli saman verran, mut en ottanut sillä jo ALLE VIIKON PÄÄSTÄ pääsen juomaan niitä niin paljon kuin huvittaa :-))

Siinä vaiheessa kello oli yli kahdeksasta ja olin syöny viimeksi aamupalan. Pumpin väsyttämät pakarat alkoi vaatia aika kiivaastikin energiaa, mut hei pitihän mun päästä tekemään päivän tunaroinnit <3
-20°c pakkasta oli jo sen kahvittelun aikana hyydyttänyt auton parkkiin. Ei muuta kuin soitto dadille ja piuhoja akkuun. Isä ei ees suuttunut, mutta mulla on sellanen olo, et tän talven autotunaroinnit sais kyllä jo olla tässä. 
Nim. kerran jo lumivalliin juuttunut. 

(Isi ja äiti ei sitten lukeneet tuota)

                                                                                     <3

No comments:

Post a Comment