Monday, January 19, 2015

Me dislikey



Ensi kevään mä vietän vaihdossa.


Tämä fakta ei ilmeisesti ollut vieläkään realisoitunut mun päässä, sillä vasta tänään tajusin et munhan pitäis vissiin hankkia matkavakuutus. 


Googlasin varmaan pari tuntia eri vakuutusyhtiöitä, tein hintalaskureita ja selasin jtn 2005 vuodelta peräisin olevia keskusteluja. Kyrpiintymisaste oli jo aika messevä, varsinkin kun ei niiltä yhtiöiden omilta sivuilta löytynyt valmiita hintoja, vakuutuksia kun ei myönnetä netissä yli 3 kuukauden matkoille. Eikä kaikki yhtiöt myönnä niitä ollenkaan.


Ensimmäisen puhelinsoiton jälkeen (Tapiola, sillä mulla on sieltä kotivakuutus) meinasin tukehtua järkytykseen. Kolme-vtun-sataa euroa siitä, että voin oleilla seitsemän kuukautta ulkomailla huoletta?? Joo nou tänks, olin jo pohtimassa et kyllähän mun ruumiin voi sinne Portugaliinkin haudata jos satun tapaturmaisesti kuolemaan surffionnettomuudessa. Muistin kans taas, miksi ylipäätään vihaan yritysten vertailua ja ihan kaikkea hintakilpailuttamista. Hyi helvetti, me dislikey oikein olan takaa, eihän tällästä rumbaa tee kukaan täysjärkinen selvinpäin.


Mutta sitten tajusin selata meidän oman koulun vaihtareiden facebook-ryhmää, ja joku fiksuhan siellä oli jo kysynyt, että mistä mahtaa löytyä halvimmat matkavakuutukset vaihdon ajaksi. Thaaanks vaan sinä joku ihana, sun kysymyksen ansiosta mäkin voin nyt lähteä mielenterveyteni säilyttäen ja (vain) 150 euroa köyhempänä länsirannikon aalloille! Että mamma ja pappa, älkää huoliko, mun hain syömään jalkaan saadaan ainakin kymppitonnin korvauskulut.
(Niin ja tämä yhtiöhän oli OP. Ihan sitä varten, jos joku muukin haluaa saada vaihdolleen hyväksynnän ja itselleen suht edukkaan mielenrauhan.)


Tän taskin CHECK merkintä ja salitreeni sai mun huulille niin muikeen hymyn, että voin hyvillä mielillä painua nukkuun. 






PS. myöskin yks tämän päivän pelastaja ja ihan _törkeen_ kova biisi!


No comments:

Post a Comment